Emotiedobbelsteen

Hulpmiddel om spelenderwijs te praten over gevoelens

 

Spelregels

 

Om spelenderwijs te werken met de emotiedobbelsteen kan jij als Kindercoach verschillende spelregels hanteren. Kies de regel die het beste bij jouw kindercoachsessie past.

 

  • Het kind gooit de dobbelsteen en benoemt welke emotie het ziet.
  • Het kind onderzoekt op de emotiedobbelsteen welke emotie het beste bij het gevoel van het kind past.
  • De kindercoach gooit de dobbelsteen en het kind vertelt een situatie wat hoort bij de emotie.
  • Het kind laat de emotie zien hoe hij / zij zich zou willen voelen en vertelt waarom.

 

Kerwaarden: Praten over gevoelens - herkenning van gevoelens - verwerking van gevoelens - veranderen van gevoelens

 


Alleen voor verzending binnen Nederland!

Kinderen van NU worden uitgedaagd om zichzelf te zijn. Maar het kind is al goed, zoals het is.

In deze editie Ik ben leest u veel wijsheid over:

  • De Kracht van fantasie en hoe je dit kunt gebruiken om dromen te verwezenlijken.
  • Talenten ontwikkelen en waarom dit zelfvertrouwen geeft.
  • De Kracht van innerlijke wijsheid wat we allemaal AL bezitten.
  • Dat Opvoeden een Samenspel is.
  • Dat het voor sommige kinderen belangrijk is om te dromen.
  • Waarom De Regenboog Plu methode een Wondermiddel is
  • Hoe je een groot geluksmoment aan de muur kan hangen.
  • Hoe leerkrachten meer rust in een klas kunnen creëren.
  • Wat je een overbelast systeem kunt geven om tot rust te komen.

Betaling via Bancontact is mogelijk

Kinderen van NU worden uitgedaagd om zichzelf te zijn. Maar het kind is al goed, zoals het is.

In deze editie Ik ben leest u veel wijsheid over:

  • De Kracht van fantasie en hoe je dit kunt gebruiken om dromen te verwezenlijken.
  • Talenten ontwikkelen en waarom dit zelfvertrouwen geeft.
  • De Kracht van innerlijke wijsheid wat we allemaal AL bezitten.
  • Dat Opvoeden een Samenspel is.
  • Dat het voor sommige kinderen belangrijk is om te dromen.
  • Waarom De Regenboog Plu methode een Wondermiddel is
  • Hoe je een groot geluksmoment aan de muur kan hangen.
  • Hoe leerkrachten meer rust in een klas kunnen creëren.
  • Wat je een overbelast systeem kunt geven om tot rust te komen.